شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ هیدرولیک چیست ؟

شیلنگ هیدرولیک

مجموعه یاوران صنعت در جهت تسهیل و تسریع خدمت رسانی به صنعتگران محترم اقدام به تولید و فروش انواع شیلنگ های صنعتی فشار قوی با کیفیت بسیار بالا کرده است. شما عزیزان می توانید بسته به حجم سیالاتی که قصد انتقال آن ها را دارید، بهترین سایز شیلنگ های هیدورلیک را از این مجموعه سفارش دهید.
جهت استعلام قیمت خرید شیلنگ ضد سایش و شیلنگ های هیدورلیک می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه یاوران صنعت قادر هستند با ارائه مشاوره کاملا تخصصی به شما عزیزان کمک کنند تا بتوانید بهترین نوع شیلنگ های صنعتی را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. مدیریت محترم مجموعه یاوران صنعت این اطمینان را به مشتریان خود می دهد که کلیه ی شیلنگ های هیدورلیکی فشار قوی که خدمت مشتریان عزیز خود عرضه می شود، از کیفیت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار می باشد. بهترین نوع شیلنگ های هیدرولیکی را با قیمتی بسیار مناسب از مجموعه یاوران صنعت خریداری کنید. 

شیلنگ هیدرولیک

خرید شیلنگ هیدرولیک

در زمان خرید شیلنگ های هیدرولیک فشار قوی بهتر است نوع شیلنگی را انتخاب کنید که با سیالاتی که قصد انتقال آن ها را دارید، هماهنگی داشته باشد. برای این که بتوانید سیالات مد نظر خود را به صورت ایمن انتقال دهید، نیاز است تا از بهترین نوع شیلنگ های هیدرولیکی استفاده کنید. شما عزیزان می توانید انواع شیلنگ های صنعتی را در سایز و ابعاد متفاوت از این مجموعه خریداری کنید.

فروش انواع شیلنگ هیدرولیک

فروش انواع شیلنگ های هیدورلیکی سیم دار و نخ دار را با کیفیت بسیار بالا، از مجموعه یاوران صنعت بخواهید. در صورتی که قصد دارید حجم های بسیار پایینی از سیالات را انتقال دهید از شیلنگ های نخ دار و در غیر این صورت از شیلنگ های سیم دار می توانید استفاده کنید.
امروزه مراکز متعددی در سطح کشور وجود دارند که در زمینه فروش انواع شیلنگ های صنعتی فعالیت می کنند، از این جهت انتخاب معتبرترین و بهترین آن ها کمی دشوار می باشد. هر چقدر میزان کیفیت شیلنگ های هیدرولیکی بیشتر باشد، به طبع امکان خرابی آن ها در گذر زمان تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. برای اطمینان از اصالت کالا، می توانید شیلنگ های هیدورلیکی مد نظر خود را از مجموعه یاوران صنعت سفارش دهید.

قیمت شیلنگ هیدرولیک

قیمت خرید انواع شیلنگ های هیدرولیکی بسته به نوع طراحی و متریالی که در آن ها به کار رفته است، متفاوت می باشد. با توجه به نوسانات موجود در بازار، قیمت خرید شیلنگ هیدورلیک عددی ثابت و مشخصی ندارد. برای اطلاع از قیمت های به روز خرید این دسته از محصولات می توانید با کارشناسان مجموعه یاوران صنعت در ارتباط باشید.

قیمت شیلنگ هیدرولیک

بهترین مارک شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیکی تحت حرارت بسیار بالا تولید می شوند، این امر باعث شده است تا میزان دوام و طول عمر آن ها نیز تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. لوله هایی که در داخل شیلنگ های هیدرولیکی به کار رفته است باید به گونه ای باشد که در صورت تماس مستقیم با مواد شیمیایی تغییر شکل ندهند. لایه هایی که در سطح بیرونی شیلنگ های هیدرولیکی قرار دارد نیز باید در برابر عوامل محیطی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد. در صورتی از بهترین مارک و برند شیلنگ های هیدرولیکی استفاده کنید، احتمال این که آن ها در گذر زمان نیاز به تعمیر داشته باشند، بسیار کمتر می شود. این امر می تواند در هزینه های شما تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی کند. در صورتی که قصد خرید بهترین نوع شیلنگ های هیدرولیک فشار قوی را برای صنایع خود دارید، می توانید با اطمینان خاطر به مجموعه یاوران صنعت مراجعه کرده و آن ها را در سایز و ابعاد متفاوت سفارش دهید.

مشخصات شیلنگ هیدرولیک

اغلب شیلنگ های موجود در بازار را بسته به میزان مقاومت آن ها در برابر حرارت و همچنین نوع موادی که در تولید آن ها به کار رفته است، در درجه های متفاوتی تقسیم بندی می شوند. امروزه برای انتقال سیالات پرفشار نیاز است تا از بهترین نوع شیلنگ های صنعتی استفاده شود. شیلنگ های هیدورلیکی می توانند بسیاری از مایعات پرفشار و حتی گازها را در مسافت های بسیار طولانی بدون هیچ گونه مشکلی منتقل کنند. استفاده از این نوع محصولات برای کارخانجات های صنعتی نیز انتخاب بسیار عالی می باشد. اغلب شیلنگ های هیدورلیکی از چند لایه لاستیک مصنوعی به صورت فشرده ساخته شده اند، این امر باعث می شود تا خاصیت ارتجاعی در آن ها به شدت افزایش یابد و در هنگام استفاده از آن ها در دراز مدت دچار خرابی نشوند. شیلنگ های هیدورلیکی باید با تغییرات دمای محیط، سازگاری بسیار خوبی داشته باشند.
به دلیل نحوه طراحی که در شیلنگ های هیدرولیکی به کار رفته است، آن ها قابل استفاده در صنایع مختلف می باشند. بسیاری از ماشین های هیدرولیکی برای این که بتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند نیاز دارند تا از شیلنگ های هیدورلیکی برای انتقال نیرو استفاده شود.

مشخصات شیلنگ صنعتی فشار قوی

استاندارد شیلنگ هیدرولیکی

 

شماره استاندارد SAE محدوده قطر حداکثر فشار کاری حداقل شعاع خمش موارد استفاده
100R1 3/16 اینچ تا 2 اینچ 575 تا 3250 psi 3.5 تا 25 اینچ شیلنگ هیدرولیک فشار بالا برای استفاده عمومی
100R2 3/16 اینچ تا 2 اینچ 1150 تا 6000 psi 3.5 تا 25 اینچ برای استفاده در فضای باز مانند ساخت و ساز و معدن و همچنین برای تجهیزات سیار مناسب است
100R3 3/16 اینچ تا 1-1/4 اینچ 375 تا 1500 psi 3 تا 10 اینچ استفاده عمومی به عنوان شیلنگ هیدرولیک کم فشار، از جمله ضد یخ و روغن هیدرولیک
100R4 3/4 اینچ تا 4 اینچ 35 تا 300 psi 5 تا 24 اینچ معمولا به عنوان شیلنگ مکش و برگشت برای سیستم های هیدرولیک استفاده می شود
100R5 3/16 اینچ تا 3-1/16 اینچ 35 تا 300 psi 3 تا 33 اینچ برای کاربردهای فشار متوسط، مورد استفاده در بسیاری از موقعیت‌ های خودرو، از جمله ترمزهای هوا و سیستم‌ های فرمان برقی
100R6 3/16 اینچ تا 3/4 اینچ 300 تا 500 psi 2 تا 6 اینچ استفاده عمومی به عنوان شیلنگ هیدرولیک کم فشار
100R7 1/8 اینچ تا 1 اینچ 1000 تا 3000 psi 1 تا 12 اینچ تنظیمات فشار متوسط و غیر رسانا که در آن تقویت فولادی مجاز نیست
100R8 1/8 اینچ تا 1 اینچ 2000 تا 6000 psi 1 تا 12 اینچ تنظیمات فشار بالا و غیر رسانا که در آن تقویت فولادی مجاز نیست
100R12 3/8 اینچ تا 2 اینچ 2500 تا 4000 psi 5 تا 25 اینچ برنامه های کاربردی با فشار بالا
100R13 3/4 اینچ تا 2 اینچ 5000 psi 9.5 تا 25 اینچ کاربردهای پرفشار، در جایی که احتمال افزایش فشار وجود دارد، مانند لیفتراک یا ماشین آلات ساختمانی
100R14 3/16 اینچ تا 1-1/4 اینچ 600 تا 1500 psi 1-1/2 اینچ تا 16 اینچ برنامه های کاربردی با فشار بالا که سیالات فوق گرم را مدیریت می کنند
100R15 3/8 اینچ تا 1-1/2 اینچ 6000 psi 6 تا 21 اینچ فقط برای سیالات مبتنی بر نفت. کاربردهای فشار بالا با فشار کاری ثابت از جمله چوب بری، کشاورزی و تجهیزات میدان نفتی
100R16 1/4 اینچ تا 1-1/4 اینچ 1800 تا 5800 psi 2 تا 8 اینچ کاربردهای پرفشار، جایی که شیلنگ باید انعطاف پذیر باشد
100R17 3/16 اینچ تا 1 اینچ 3000 psi 2 تا 6 اینچ برنامه های کاربردی فشار بالا، رتبه بندی شده برای اهداف عمومی صنعتی
100R18 1/8 اینچ تا 1 اینچ 3000 psi 1 تا 10 اینچ کاربردهای فشار بالا که در آن لوله های غیر رسانا مورد نیاز است
100R19 3/16 اینچ تا 1 اینچ 4000 psi 2 تا 6 اینچ برنامه های کاربردی فشار بالا، رتبه بندی شده برای اهداف عمومی صنعتی

شیلنگ هیدرولیک چیست ؟

به طور کلی شیلنگ های هیدرولیک، لوله های انعطاف پذیری هستند که برای انتقال مایعات از مکانی به مکان دیگر استفاده می شوند. ساختار آن از یک لوله داخلی تشکیل شده است که بر اساس خواص مرتبط با سازگاری مواد انجام شده طراحی شده است. تقویت کننده که مقاومت در برابر فشار کار را ایجاد می کند و پوشش، که آن را در برابر عواملی مانند آب و هوا، سایش یا مواد شیمیایی محافظت می کند. شیلنگ های هیدرولیک ساخته شده از لاستیک مصنوعی سنگین، در اکثر سیستم های هیدرولیک ضروری هستند، زیرا می توانند در فضاهای محدود مورد استفاده قرار گیرند و اجازه حرکت دهند، در حالی که قدرت لازم برای انجام کارهای مکانیکی را منتقل می کنند.

انواع شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیک فشار پایین، متوسط، بالا و فشار شدید وجود دارد، به همین دلیل آن ها دارای یک، دو و سه بافته فولادی هستند، یا چهار و حداکثر شش مش مارپیچی فولادی، بسته به پوند یا میله فشار آن ها دارند. در ادامه توضیح کامل تری می دهیم:

1- شیلنگ های هیدرولیک فشار پایین

در کارهایی با فشار کمتر از 300 psi (پوند بر اینچ)، معمولاً برای عبور مایعات سوخت، روغن روان کننده با دمای بالا، هوا، آب و ضد یخ استفاده می شود.

2- شیلنگ های هیدرولیک فشار متوسط

برای انتقال روغن های معدنی و هیدرولیک و امولسیون های آب و روغن استفاده می شود. آن ها بسیار انعطاف پذیر هستند و در ماشین آلات سنگین مانند تراکتور، کامیون، فرمان هیدرولیک و سیلندر های هیدرولیک برای بلند کردن تجهیزات وجود دارند.

3- شیلنگ های هیدرولیک فشار قوی

برای کاربردهایی که نیاز به فشارهای کاری بالا دارند، به عنوان مثال در تجهیزات خارج از جاده (خط زرد)، ماشین های لباسشویی تحت فشار استفاده می شود. این نوع محصول در تجهیزات متوسط ​​و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، محدوده فشار آن ها از 1825 تا 6000 psi است و به طور معمول آن ها دارای تقویت کننده دو مش مفتولی با فشار بالا و در مفاهیم ترموپلاستیک با تقویت کننده های آرامید وجود دارند.

4- شیلنگ های هیدرولیک فشار بسیار بالا و شدید

این نوع محصول می توانند با 5000 یا 6000 psi کار کنند. آن ها برای تجهیزات ساختمانی و ماشین آلات سنگین با تغییرات ناگهانی فشار استفاده می شوند. لوله های مصنوعی آن با 4 تا 6 لایه مارپیچ فولادی با کشش بالا تقویت می شوند.

 

عوامل مؤثر بر عمر شیلنگ های هیدرولیک

دلایل اصلی خرابی شیلنگ های هیدرولیک چیست ؟

هزاران دلیل برای خرابی شیلنگ هیدرولیکی وجود دارد اما اغلب می توان با نگهداری مناسب از شایع ترین خرابی آن ها جلوگیری کرد. در اینجا 7 مورد از رایج ترین دلایل خرابی شیلنگ و نحوه محافظت از خود در برابر آن ها ذکر شده است.

1- فرسایش لوله

فرسایش لوله شیلنگ هیدرولیک اغلب باعث نشت خارجی می شود. فرسایش لوله ها عموماً توسط جریان متمرکز سیال با سرعت بالا یا ذرات کوچک موجود در سیال ایجاد می شود. برای جلوگیری از فرسایش لوله، از نام نگاری ظرفیت جریان محصول بخش شیلنگ برای تعیین اندازه مناسب شیلنگ بر اساس حداکثر سرعت توصیه شده، استفاده کنید.

2- سازگاری سیالات

آلودگی سیستم و نشت خارجی می تواند نتیجه مستقیم مسائل مربوط به سازگاری سیالات باشد. مایعات ناسازگار باعث خرابی و متورم شدن لوله داخلی مجموعه شیلنگ می شوند. شیلنگی که سفارش می دهید باید با مایع حمل شده سازگار باشد. بررسی کنید که مایع نه تنها با لوله داخلی، بلکه با پوشش بیرونی، اتصالات هیدرولیکی و حتی حلقه های O همخوانی دارد.

3- هوای خشک

لوله داخلی شیلنگ ها می تواند به دلیل خشکی یا پیری هوا ترک های کوچک متعددی ایجاد کند. تشخیص این نوع خرابی گاهی اوقات دشوار است، زیرا شیلنگ انعطاف پذیر باقی می ماند، با این حال نشانه هایی از نشت خارجی در آن ها وجود دارد.

4- عمق درج

هنگامی که مونتاژ شیلنگ به درستی مونتاژ نشده باشد، می تواند شرایط بسیار خطرناکی را ایجاد کند. اتصالات باید کاملا منقبض شوند تا عمق درج توصیه شده را برآورده کنند. در صورت عدم دستیابی به عمق قرار دادن شیلنگ، ممکن است اتصالات جدا شده و مجموعه خرطومی خراب شود.

5- مونتاژ نادرست

آلودگی می تواند مشکلات مختلفی را برای مجموعه شیلنگ هیدرولیک ایجاد کند. هنگام برش شیلنگ صنعتی ، ذرات فلزی و سایر آلودگی ها در صورتی که به درستی تمیز نشوند، می توانند داخل شیلنگ قرار گیرند. این زباله های ساینده باقی مانده در شیلنگ، سیستم هیدرولیک را آلوده می کنند. همچنین می تواند باعث شکستگی های کوچکی در لوله داخلی مجموعه شیلنگ شود که منجر به نشتی می شود. برای جلوگیری از خرابی شیلنگ از آلودگی، شیلنگ باید قبل از قرار دادن اتصالات به درستی تمیز شود.

6- گرمای شدید

خرابی شیلنگ می تواند در اثر گرم شدن بیش از حد مونتاژ رخ دهد. این گرم شدن بیش از حد باعث می شود شیلنگ بسیار سفت شود. لوله داخلی سفت می شود و شروع به ترکیدن می کند، زیرا پلاستیک کننده های موجود در الاستومر در دمای بالا شکسته یا سفت می شوند. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد مجموعه های شیلنگ هیدرولیک، تأیید کنید که شیلنگ ها با درجه حرارت مورد نیاز برای برنامه شما درجه بندی شده اند.

7- سایش

شیلنگ های هیدرولیک هر روز تحت برنامه های سختگیرانه ای قرار می گیرند که در نهایت خسارت خود را به بار می آورند. اگر به طور مرتب بازرسی نشوند، سایش می تواند باعث ترکیدگی و نشتی مجموعه شیلنگ شود. مالش بیش از حد شیلنگ به یک شی خارجی یا حتی به شیتالقللنگ دیگر می تواند باعث از بین رفتن پوشش و در نهایت تقویت کننده ها شود. پوشش برای محافظت از شیلنگ طراحی شده است، بنابراین علائم آسیب به پوشش یا سفت کننده ها باید به شما هشدار دهند که مشکلی وجود دارد.

شیلنگ فلکسیبل خرطومی استیل

شیلنگ فلکسیبل خرطومی استیل در مناطق متفاوتی مانند آشپزخانه، آرمیچرها و تاسیسات تزئینی گاز داخلی که هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند، به ما خدمات ارائه می دهد. این بدان معناست که آن ها فاصله خود را حفظ می کنند اما در حقیقت، به دلیل سهولت نصب و استفاده و عمر مفید طولانی  آن ها در برابر خوردگی، بسیار به زندگی و ایمنی ما نزدیک هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *