اهمیت اندازه شیلنگ هیدرولیک

اهمیت اندازه شیلنگ هیدرولیک

اهمیت اندازه شیلنگ هیدرولیک

به ندرت با سیستم هیدرولیکی مواجه می شویم که در طول سال ها هرگز به نوعی اصلاح نشده باشد.معمولاً تغییراتی برای اجرای سریعتر سیستم یا افزودن برخی عملکردها به دستگاه انجام شده است.متأسفانه، افزایش جریان اغلب از توانایی برخی از شیلنگ های هیدرولیک فراتر می رود و اینجاست که انجام اصلاحات ضروری می شود.

شیلنگ هیدرولیک برای به دست آوردن سرعت جریان مناسب باید اندازه دقیقی داشته باشد.جریان بسیار کند منجر به کندی عملکرد سیستم می شود و جریان بسیار زیاد باعث افت فشار بیش از حد، آسیب به سیستم و نشت می شود.شیلنگ های هیدرولیک که دارای سایز خیلی کوچک هستند ، باعث گرمای بیش از حد و تلاطم می شوند که در نهایت منجر به آسیب سیستم و تخریب سیال می شود.

همیشه شیلنگ ها را بررسی کنید

هر زمان که سیستم برای افزایش جریان خود به روز می شود، مهم است که اطمینان حاصل شود که اندازه خط فعلی برای کنترل افزایش کافی است.برای اطلاع از اندازه شیلنگ صنعتی ، آن را بررسی کنید.اگر چاپ اصلی روی آن فرسوده شده است، شیلنگ اصلی باید بریده شود و قطر داخلی آن اندازه گیری شود.قبل از برش شیلنگ، طول کلی مونتاژ و جهت اتصالات را اندازه گیری کنید.اندازه شیلنگ های هیدرولیک خود را نادیده نگیرید.اندازه مهم است و قبل از ارتقای سیستم های خود ، همیشه بررسی کنید که خطوط به اندازه مناسب باشند.

نحوه تعیین اندازه شیلنگ هیدرولیک

نحوه تعیین اندازه شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ هیدرولیک یکی از مهم ترین اجزای سیستم هیدرولیک است.سایز بندی اساسی ترین و ضروری ترین عامل انتخاب شیلنگ هیدرولیک است.اندازه مناسب شیلنگ کارایی بیشتر در سیستم های هیدرولیک شما را تضمین می کند.

مهم است که اندازه مناسب شیلنگ هیدرولیک را تعیین کنید.این کار باعث افزایش کارایی سیستم می شود.تقریباً هیچ افت فشار یا نوسانی وجود نخواهد داشت.این در عوض منجر به عمر طولانی تر مجموعه شلنگ می شود و احتمال آسیب های احتمالی را کاهش می دهد.

برای تعیین اندازه شیلنگ هیدرولیک خود، این سه مشخصات اصلی مورد نیاز شما هستند.

  • قطر داخلی (ID) – این مربوط به اندازه گیری فضای خالی در مقطع شیلنگ دایره ای است.سیال از این فضا عبور می کند و تأثیر مستقیمی بر سرعت جریان دارد.یک (ID) کوچک می تواند منجر به عملکرد ضعیف سیستم شود، در حالی که (ID) بزرگتر می تواند منجر به افت فشار بیش از حد، نشت و آسیب به سیستم شود.بنابراین، دریافت قطر داخلی شیلنگ با اندازه صحیح بسیار مهم است.
  • قطر بیرونی (OD) – این مربوط به اندازه گیری کل دهانه مقطع شیلنگ است و شامل لوله، آرماتور و پوشش است.تفاوت ID و OD در ضخامت دیواره شلنگ است.OD برای تعیین اتصالات و اجزای مناسب سیستم مهم است.
  • طول شیلنگ هیدرولیک – به عنوان حداکثر فاصله بین نقاط انتهایی تعریف می شود.افزایش طول نیز می تواند منجر به افزایش افت فشار در سیستم شود.

شیلنگ های هیدرولیک در اندازه های مختلف از تولید کنندگان مختلف موجود می باشند.این وظیفه تکنسین/مهندس است که نیازهای سیستم را تجزیه و تحلیل کند و شیلنگ مناسب را انتخاب کند.قطر داخلی عامل کلیدی برای انتخاب شیلنگ است.شیلنگ هایی با قطر بیشتر و قطر کمتر بر عملکرد سیستم تاثیر می گذارند.یعنی اگر شیلنگی با قطر بیشتر انتخاب شود، فشار سیال را کاهش می دهد.به طور مشابه، شیلنگ های با قطر کمتر جریان سیال را کاهش می دهند.هر دوی این اطلاعات را می توان با استفاده از قانون پاسکال اثبات کرد.

اگر در مورد شیلنگ های هیدرولیک تازه کار هستید یا می خواهید در مورد آنها بیشتر بدانید، می توانید به وبلاگ ما مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.ما درک می کنیم که دانش فنی چقدر مهم است و بنابراین همه شیلنگ های هیدرولیک ما جزئیات گسترده ای در مورد مشخصات، کاربردها، ساخت و ساز و موارد دیگر دارند.

تعویض مجموعه شیلنگ هیدرولیک

تعویض مجموعه شیلنگ هیدرولیک

پس از مونتاژ شیلنگ هیدرولیک، لازم است آن را به درستی نگهداری کنید.عوامل داخلی و خارجی هر دو بر طول عمر مجموعه شیلنگ تأثیر می گذارد.آلاینده ها، فشار، دما، خوردگی و … عوامل داخلی هستند و عوامل خارجی آنهایی هستند که توسط تکنسین ها با کشیدن، پیچ خوردگی و غیره ایجاد می شوند.

تعویض مجموعه شیلنگ تنها با یک بازرسی بصری مناسب امکان پذیر است.برخی از علائم خرابی شیلنگ در زیر ذکر شده است.

  • نشتی شیلنگ
  • شیلنگ در معرض (سایش)
  • اتصالات ترک خورده
  • پیچ خوردگی در شیلنگ
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *