اقدمات احتیاطی و ایمنی هنگام استفاده از شیلنگ هیدرولیک

اقدمات احتیاطی و ایمنی هنگام استفاده از شیلنگ هیدرولیک

اگر با سیستم های هیدرولیک کار می کنید، ایمنی باید همیشه در اولویت باشد.به هر حال، اگر اینطور نیست، شما بیشتر مستعد موقعیت‌های خطرناک هستید.بنابراین، چگونه از چنین موقعیت هایی جلوگیری می کنید؟ایمنی شیلنگ هیدرولیک و پیشگیری از حوادث در کاربردهای صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است.این مقاله به بررسی مسائلی مانند شیلنگ هیدرولیک، پیشگیری از خطرات و اقدامات ایمنی پیشگیرانه و همچنین دستورالعمل های عملی خوب برای کار با هیدرولیک می پردازد.

شیلنگ هیدرولیک در صنایع 

شیلنگ های هیدرولیک در بسیاری از صنایع از جمله: مهندسی عمران، خودروسازی، هوافضا، تولید انرژی، حمل و نقل و رباتیک استفاده می شوند.شیلنگ های هیدرولیک مایع هیدرولیک را در قطعات و ابزار هیدرولیک منتقل می کنند.

شیلنگ ها و لوله های مورد استفاده در کاربردهای هیدرولیک اغلب باید فشارهای بسیار بالایی را تحمل کنند.آنها در اندازه های استاندارد برای استفاده در محدوده فشار خاص و همچنین سازگاری دما و سیال برای به کارگیری در محیط های مختلف درجه بندی شده اند.

همانطور که در بالا ذکر شد، ملاحظات بهداشتی و ایمنی باید در هنگام استفاده از مجموعه شیلنگ های هیدرولیک کاملاً مهم باشد.صدمات وحشتناک و گاهی اوقات کشنده، می تواند ناشی از اقدامات ایمنی ناکافی باشد.بنابراین برای جلوگیری از حوادث بسیار مهم است که آموزش کافی در مورد خطرات احتمالی سیستم های هیدرولیک داده شود.

شیلنگ هیدرولیک

چرا هنگام استفاده از مجموعه شیلنگ های هیدرولیک حوادث رخ می دهد؟

حوادث مربوط به مجموعه‌ شیلنگ های هیدرولیک به دلایلی اتفاق می‌افتد.اما بیشتر به اتصالات معیوب یا آسیب دیده مربوط می شود.حوادث هیدرولیک نه تنها به کارکنان آسیب می رساند، بلکه به اعتبار شرکت نیز آسیب می رساند.به همین ترتیب، در بدترین سناریوهایی که یک مرگ و میر اتفاق می‌افتد، حتی ممکن است سطحی از مجرمیت مدیریتی وجود داشته باشد که منجر به پیگرد قانونی تحت عنوان قتل عمد شرکتی می شود.

عواملی که می توانند بر عمر شیلنگ تأثیر بگذارند عبارتند از: پیچ خوردگی، خم شدن، کشیدگی و ساییدگی.ضعیف ترین قسمت شیلنگ اتصال آن به اتصالات است، زیرا در اینجا بیشترین احتمال نشتی وجود دارد.علاوه بر این، هر گونه نقض شعاع خم شیلنگ می تواند باعث خرابی شود که ممکن است منجر به صدمات ویرانگر شود.

شیلنگ ها پس از رسیدن به میانگین عمر مفید بین 5 تا 7 سال نیاز به تعویض دارند. در واقع، الزامات ایمنی شیلنگ هیدرولیک و پیشگیری از تصادف دیکته می کند که شیلنگ ها مدت ها قبل از خرابی نیاز به تعویض دارند.

چگونه از حوادث جلوگیری کنیم: نکات ایمنی شیلنگ هیدرولیک

نکات ایمنی شیلنگ هیدرولیک

  • شیلنگ مناسب را انتخاب کنید: از T.A.M.P استفاده کنید.مخفف اندازه، دما، کاربرد، رسانه و فشار است.دانستن این عوامل کلیدی اطمینان حاصل می کند که شیلنگ شما برای عملکرد صحیح و قابلیت اطمینان سیستم ، مناسب است.
  • مجموعه های قدیمی یا آسیب دیده را جایگزین کنید: یاد بگیرید که خطرات احتمالی مانند ترک، ساییدگی در پوشش، خم شدن محکم یا پیچ خوردگی را شناسایی کنید.اگر متوجه این موارد شدید، فورا شیلنگ را تعویض کنید.
  • از ترکیب محصولات تامین کنندگان مختلف خودداری کنید.همه محصولات تولید کنندگان اندازه یکسانی ندارند یا حتی از یک فرمت اندازه استفاده نمی کنند.همچنین از ترکیب اتصالات ساخته شده از مواد مختلف خودداری کنید.
  • هنگام تهیه، نصب، استفاده، نگهداری و تعویض شیلنگ به دنبال مواد باکیفیت باشید.
  • شیلنگ ها و اتصالات را قبل از تاریخ انقضا تعویض کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما آموزش های حرفه ای دریافت می کنند.
  • بازرسی منظم شیلنگ هیدرولیک برای تشخیص زودهنگام آسیب ضروری است.
  • هرگز نشتی را با دستان خود بررسی نکنید!

نکات ایمنی بیشتری می خواهید؟با ما تماس بگیرید.ما همه چیز در مورد شیلنگ های هیدرولیک و نکات ایمنی مرتبط با آنها را میدانیم و اگر شما مایل باشید ، آنها را در اختیار شما قرار می دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *