مشخصات شیلنگ هیدرولیک

مشخصات شیلنگ هیدرولیک

مشخصات شیلنگ هیدرولیک

برای استفاده از هر سیستم هیدرولیک ، یک شیلنگ هیدرولیکی خاص وجود دارد که مناسب کار است.انتخاب شیلنگ هیدرولیک با مشخصات صحیح مهم است ، زیرا انتخاب اشتباه می تواند منجر به خرابی های آسیب رسان یا مضر شود.در حالی که تمام شیلنگ ها دارای طول عمر محدود و مورد انتظار هستند ، اما فاکتورهای زیادی وجود دارند که به پایان رسیدن این عمر کمک می کنند.

ساختار شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیکی را می توان از بین انواع مختلف مواد ساخت.اینها شامل کامپوزیت ها ، الاستومرها ، فلزات ، پلیمرها ، سیلیکون و ترموپلاستیک ها هستند.مواد به کار رفته در ساخت یک شیلنگ خاص شرایطی را که قرار است از این شیلنگ استفاده شود و حتی نوع مایع هیدرولیکی را که از آن می گذرد ، تعیین خواهد کرد.هر شیلنگ از سه لایه ساخته شده است: لوله داخلی ، لایه تقویت کننده و پوسته خارجی.

لوله داخلی

لوله داخلی شیلنگ های هیدرولیک اغلب از پلاستیک یا لاستیک ساخته شده است.این لایه ای از شیلنگ است که با مایع تماس می گیرد و بنابراین باید از مواد صحیح برای نوع مایع ساخته شود.به عنوان مثال ، برخی از مایعات ممکن است لاستیک را تجزیه کنند و بنابراین در عوض به ساخت پلاستیک نیاز است.شما نمی خواهید لوله داخلی شیلنگ ، در صورت تماس مایع با آن واکنش نشان دهد یا خراب شود زیرا این امر می تواند منجر به خرابی شیلنگ و آسیب دیدگی در بقیه سیستم هیدرولیک شود.

ساختار شیلنگ هیدرولیک

لایه تقویت کننده

بسته به درجه دوام ، ممکن است چندین لایه تقویت کننده بین لایه داخلی و خارجی یک شیلنگ هیدرولیکی وجود داشته باشد.لایه های تقویت کننده بسته به انعطاف پذیری و مقاومت مورد نیاز می توانند از فلز ، پلاستیک یا منسوج ساخته شوند.

پوسته خارجی

پوسته خارجی شیلنگ ، از لوله داخلی و لایه تقویت کننده در برابر محیط محافظت می کند.خطرات محیطی می تواند به صورت سایش ، دما و حتی نور خورشید باشند.این لایه از شیلنگ از لاستیک ، پلاستیک ، فلز یا منسوج ساخته شده است.ماده دقیق انتخاب شده به محل و نحوه استفاده از شیلنگ بستگی دارد.اگر قرار است شیلنگ جایی با خطرات شدید محیطی باشد ، باید از ماده مقاوم تری ساخته شود.

قطر و طول شیلنگ های هیدرولیک

قطر و طول شیلنگ هر دو در نحوه رفتار مایعات درون شیلنگ نقش دارند.قطر داخلی ، قطر درون لوله داخلی است که مایع از آن جریان دارد.اگر قطر خیلی کم باشد ، می تواند منجر به افت فشار و افزایش درجه حرارت داخلی ناشی از اصطکاک با دیواره های لوله شود.اگر خیلی بزرگ باشد ، می تواند منجر به عملکرد غیر بهینه سیستم شود.

طول شیلنگ بسیار مهمتر از آن چیزی است که ممکن است برای یک سیستم هیدرولیک درک کرده باشید.هرچه طول شیلنگ بیشتر باشد ، احتمال افت فشار نیز بیشتر است.به همین دلیل ، ضروری است که شیلنگ طول مناسبی برای مکانی که قرار است از آن استفاده شود ، داشته باشد.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیکی باید بتوانند در برابر شرایط مختلف ، مقاومت کنند.آنها ممکن است در محیط هایی که نیاز به افزایش مقاومت در برابر سایش و انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر فشار و یا مقاومت در برابر دما دارند ، استفاده شوند.

مقاومت در برابر سایش

علت اصلی خرابی شیلنگ هیدرولیکی سایش است.این آسیب هنگامی ایجاد می شود که شیلنگ ها به یکدیگر یا سایر اشیاء داخل یا اطراف سیستم تماس داشته باشند.حتی زمانی که فکر نمی کنید ، مقدار کمی لرزش از مایعات در حال جریان می تواند باعث شود که شیلنگ ها حرکت کنند و روی هم مالیده شوند و با گذشت زمان سایش رخ دهد.از آنجا که شما نمی توانید سایش داخلی را ببینید ، توجه به سایش خارجی بسیار مهم تر است.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه شیلنگ هیدرولیک

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری مشخص شده هر شیلنگ باید برای استفاده مورد نظر کافی باشد ، اما نه انعطاف پذیری بیشتر یا کمتر.یک شیلنگ بیش از حد انعطاف پذیر قدرت مورد نیاز را کاهش می دهد و یک شیلنگ خیلی سفت و سخت می تواند از سه مسئله اصلی رنج ببرد.اول ، شیلنگ نباید آنقدر سفت و محکم باشد که خم شدن در زمان های لازم دشوار باشد.دوم ، شیلنگ باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در صورت نیاز در فضاهای جمع و جور قرار گیرد و سوم ، گاهی اوقات لازم است شیلنگ حرکت کند که برای این منظور باید انعطاف کافی داشته باشد.

در شرکت یاوران صنعت فولاد سپاهان ، ما اهمیت نگهداری پیشگیرانه را می دانیم ، به خصوص هنگامی که صحبت از شیلنگ های هیدرولیکی می شود.از آنجا که این نقاط آسیب پذیرترین در سیستم هیدرولیکی هستند ، باید مرتباً از نظر خرابی و سایش بررسی شوند.اگر نیازمند اطلاعات بیشتر هستید و یا قصد خرید شیلنگ ضد سایش دارید ، امروز با ما تماس بگیرید.تکنسین های متخصص ما آماده اند تا با صبر و حوصله به تمام سؤالات شما در مورد شیلنگ های هیدرولیک و مشخصات آنها پاسخ دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *