عوامل مؤثر بر عمر شیلنگ های هیدرولیک

عوامل مؤثر بر عمر شیلنگ های هیدرولیک

عوامل مؤثر بر عمر شیلنگ های هیدرولیک

عواملی مانند شرایط کار ، دمای محیط ، فشار و نوع سیال هیدرولیک در طول عمر یک مجموعه شیلنگ نقش دارند.هنگام استفاده ، آنقدر متغیرها وارد عمل می شوند که نمی توان دقیقاً عمر مفید مجموعه شیلنگ را پیش بینی کرد.با این حال ، درک پارامترهای مهم عملکردی که بر روی شیلنگ تأثیر می گذارد ، همراه با کمی تجربه ، می تواند به کاربران در مورد زمان تعویض مجموعه کمک کند.

اندازه – اندازه به این واقعیت اشاره دارد که هر شیلنگ برای فشارها ، جریانها و دمای خاص طراحی شده است و انحراف از آنها عمر آن را کوتاه می کند.

محدوده دما – محدوده دما برای هر شیلنگ هیدرولیک مشخص شده است.دمای مایعات یا دمای محیط کار خارج از این محدوده بر عمر مفید شیلنگ تأثیر می گذارد.کاربر باید از شیلنگ در محدوده دمای مجاز مشخصات شیلنگ استفاده کند.اگر دمای محیط کار از این محدوده فراتر رود ، بر طول عمر شیلنگ تأثیر می گذارد و ظرفیت تحمل فشار آن بسیار کاهش می یابد.دمای بالا یا پایین بر عمر شیلنگ تأثیر می گذارد.

شیلنگ هیدرولیک

اثرات طبیعت – اثرات طبیعت می تواند شلنگ را زودتر پیر کند ، بنابراین محافظت در برابر باد ، باران ، خورشید و افراط دما می تواند به افزایش عمر آن کمک کند.در شرایط عادی ، مجموعه شیلنگ لاستیکی هیدرولیک باید در دمای معمولی ، محیط خشک ، خنک و تمیز ، دور از اشعه ماوراء بنفش و مواد رادیواکتیو نگهداری شود.سیستم هایی که در معرض عناصر قرار می گیرند به اندازه سیستم های داخلی دوام نخواهند آورد.کثیفی موجود در مایع هیدرولیک نیز بر عمر همه اجزای سیستم تأثیر منفی می گذارد.

سایش – یکی از رایج ترین مشکلات شیلنگ هیدرولیک سایش است.این امر در اثر مالیدن شیلنگ به ساختار ماشین یا سایر شیلنگ ها ایجاد می شود ، در نهایت پوشش را از بین می برد و به آرماتور آسیب می رساند.با بستن یا تغییر مسیر شبلنگ ، از چنین خرابی هایی جلوگیری کنید.

شرایط کاری – از شلنگ برای هیچ کاربردی غیر از موارد توصیه شده توسط سازنده استفاده نکنید.کارکردن شلنگ به مدت طولانی و یا استفاده از آن در شرایط شدید ، عمر شلنگ را کوتاه می کند.

سازگاری با سیالات – مایعات ناسازگار باعث خرابی ، تورم و لایه لایه شدن لایه لاستیکی داخلی مجموعه شلنگ می شود.در برخی موارد ، لایه لاستیکی داخلی نیز ممکن است تا حدی از بین برود.شیلنگ باید با مایع منتقل شده سازگار باشد.اطمینان حاصل کنید که مایع نه تنها با لایه لاستیکی داخلی ، بلکه با لایه لاستیکی خارجی و حتی اتصالات همخوانی دارد.

شیلنگ صنعتی

احتمالاً بهترین ابزار برای افزایش طول عمر و پیش بینی خرابی ها اجرای یک برنامه نگهداری پیشگیرانه شیلنگ هیدرولیک است.این شامل تمیز نگه داشتن مایع و بازرسی بصری شیلنگ از نظر علائم سایش ، آسیب حرارتی و غیره است.بازرسی ها باید شامل بازرسی بصری شیلنگ و اتصالات شیلنگ و همچنین تمام اجزای دیگر سیستم باشد.در نهایت ، آزمایش های عملکردی را اجرا کنید.

به طور خلاصه ، تصمیم گیری برای در نظر گرفتن همه این مسائل ، در مورد چرخه عمر شلنگ ، مطمئناً به حداقل رساندن مسائل ایمنی و کاهش هزینه های عملیاتی کمک می کند.

شیلنگ فرسوده نیاز به تعویض فوری دارد

شیلنگ هیدرولیک فرسوده را سریع تعویض کنید.شیلنگ های هیدرولیک فرسوده می توانند بسیار خطرناک باشند و در صورت نشت یا شکافتن باعث صدمات وحشتناکی می شوند.هرگز شیلنگ فرسوده را با شیلنگ قدیمی تعویض نکنید.علاوه بر این ، هرگز از آنهایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است استفاده نکنید.برای اینکه ببینید شیلنگ شما چقدر باید دوام بیاورد ، زمان تعویض آن را یادداشت کنید تا از مدت زمان دوام آن مطلع شوید.

مراقب موارد زیر باشید

  • نشت روغن
  • لوله های پیچ خورده
  • فرسودگی روکش های بیرونی شیلنگ
  • اتصالات فرسوده
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *