انتخاب شیلنگ هیدرولیک

انتخاب شیلنگ هیدرولیک

مقدمه

شیلنگ های هیدرولیک اجزای اساسی ماشین های هیدرولیکی هستند.تقریباً می توان آنها را به فشار ضعیف ، متوسط ​​و فشار قوی تفکیک کرد.این شیلنگ ها برای انتقال مایع هیدرولیک به موتورهای هیدرولیکی و سیلندرها ، برای دستیابی به عملکردهای مختلف استفاده می شوند.

شیلنگ هیدرولیک یکی از اجزای مهم هر سیستم هیدرولیکی است ، به هر حال ، این چیزی است که مایع هیدرولیک شما را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می کند.چه در حال راه اندازی سیستم هیدرولیکی جدید باشید و چه سیستم موجود را به روز می کنید ، انتخاب شیلنگ مناسب برای برنامه شما باعث می شود ، همه چیز روان باشد.

بخوانید :

از لحاظ ظاهری ، شلنگ ها نسبتاً ساده و احتمالاً قابل تعویض به نظر می رسند.در واقع ، شیلنگ ها ابزارهای پیچیده و چند لایه ای هستند که برای کاربردهای خاص طراحی و ساخته شده اند.تشخیص اینکه کدام یک از شیلنگ ها برای سیستم شما مناسب است به چندین فاکتور اصلی از جمله اندازه ، دما ، سازگاری و انتخاب اتصالات شیلنگ ، بستگی دارد.

انتخاب شیلنگ مناسب می تواند چالش برانگیز باشد ، اما دانستن نیازهای شما می تواند محصول مناسب را برای برنامه شما ارائه دهد.هنگام انتخاب شیلنگ هیدرولیک موارد زیر را در نظر بگیرید:

شیلنگ هیدرولیک

درجه حرارت

عواملی مانند درجه حرارت محیط و سایش ، ممکن است در انتخاب مواد شیلنگ شما تأثیر بگذارد.شیلنگ های هیدرولیک باید در محدوده دما تعریف شده ، استفاده شوند.اگر دمای کاری بیش از این محدوده باشد ، عمر مفید شیلنگ ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و فشار کار آن بسیار کاهش می یابد.بنابراین شما باید حداقل و حداکثر درجه حرارت مایع خود را بدانید و شیلنگ را متناسب با آن انتخاب کنید.

سازگاری شیمیایی

هنگامی که مایعات هیدرولیکی خاصی اعمال می شود ، مجموعه های شیلنگ هیدرولیکی شامل (لوله و پوشش ، حلقه O و اتصال) باید با مایع سازگار باشند.همه شیلنگ ها برای انتقال همه مایعات ساخته نشده اند.حتی اگر فقط روغن هیدرولیک باشد ، مهم است که بدانید کدام نوع روغن هیدرولیک است.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، یک شلنگ هیدرولیکی معمولی از چندین لایه تشکیل شده است ، از جمله یک لایه داخلی ، یک لایه خارجی و چند لایه تقویت کننده.از آنجا که شیلنگ باید مستقیماً با مایعاتی که در آن حمل می شود ، تماس پیدا کند ، لوله داخلی باید با مایعات سیستم سازگار باشد تا عملکرد مطلوبی داشته باشد.

قطر داخلی

دانستن میزان جریان مورد نیاز به شما کمک می کند تا قطر داخلی شلنگ خود را تعیین کنید.قطر داخلی شلنگ شما باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مایعات آزادانه جریان داشته باشد ، اما به اندازه کافی کوچک باشد تا از دست دادن فشار را به حداقل برساند.اگر یک شلنگ موجود را تعویض می کنید ، می توانید قطر چاپ شده در کنار شلنگ قدیمی را پیدا کنید.اگر نمی توانید آن را بخوانید ، می توانید شلنگ اصلی را برش دهید و قطر داخلی را برای خود اندازه بگیرید.

امروزه بسیاری از شیلنگ ها با روکش های مقاوم در برابر سایش در دسترس هستند.اگر سایش می تواند در برنامه شما وارد عمل شود ، ممکن است بخواهید شیلنک ضد سایش را در نظر بگیرید.

اشتباهات رایج هنگام خرید شیلنگ هیدرولیک

اشتباهات رایج هنگام خرید شیلنگ هیدرولیک

در اینجا چند اشتباه رایج وجود دارد که باید هنگام انتخاب شیلنگ از آنها اجتناب کنید.

  • یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مشاهده می کنیم این است که خریداران هنگام انتخاب شیلنگ خود ، فقط  قیمت را در نظر می گیرند.قیمت گذاری شیلنگ براساس ویژگی ها و معیارهای کاربرد می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.اما ممکن است یک محصول استاندارد ، کم هزینه ترین گزینه باشد.پس کیفیت مهم است و نه قیمت.بسیارند محصولات بی کیفیت که با قیمت بالا به فروش می رسند.
  • یکی از رایج ترین دلایل خرابی شیلنگ سایش است.حتماً کاربرد خود را بفهمید و اگر شیلنگ های شما در معرض سایش قرار می گیرند. روکش های خوب ، “سخت” یا “فوق العاده سخت” را روی شلنگ های خود در نظر بگیرید.

آیا برای انتخاب شیلنگ هیدرولیک راهنمایی دیگری دارید؟اگر چنین است ، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *