نکاتی در مورد انتخاب شیلنگ هیدرولیک

نکاتی در مورد انتخاب شیلنگ هیدرولیک

مقدمه

شیلنگ ها و کوپلینگ ها نقش مهمی در عملکرد سیستم های هیدرولیکی دارند. شیلنگ ها و کوپلینگ ها قسمت های مهم هر سیستم هیدرولیکی هستند. آنها مایع هیدرولیکی را از پمپ به اجزای دستگاه مانند سوپاپ ها ، موتورها و محرک هایی که از فشار و جریان سیال برای ایجاد حرکت دستگاه و نیروی مورد نیاز برای کار استفاده می کنند ، منتقل می کنند. اهمیت انتخاب یا تعویض شیلنگ های هیدرولیکی و کوپلینگ ها اغلب نادیده گرفته می شوند تا زمانی که مشکلی پیش بیاید.

مهندسان قبل از انتخاب مجموعه شیلنگ های هیدرولیک باید انواع شیلنگ های هیدرولیک را بشناسند که شامل موارد زیر می باشد:

مبانی شیلنگ و کوپلینگ

اکثر شیلنگ ها دارای سه لایه عملکردی هستند: لوله ، آرماتورها و پوشش که در پوشش های ورقه ای ، ورقه ها باید انعطاف پذیر باشند، انعطاف پذیر بودن باعث می شود تا شلنگ حرکت کند ، انعطاف پذیری داشته باشد ، به راحتی از میان دیواره ها عبور کند ، فشارهای هوا را کاهش داده و در برابر لرزش مقاومت کند (در مقایسه با لوله یا لوله سخت).

شیلنگ ها با توجه به مشخصات صنعت مانند SAE و EN ساخته و آزمایش می شوند. مهندسان باید با مشخصات مربوط به تجهیزات شیلنگ هایی که طراحی می کنند آشنا باشند. آنها راهنماهایی را برای ابعاد ، خصوصیات مواد و حداقل ویژگی های عملکردی برای انواع عمده شیلنگ و کوپلینگ ارائه می دهند:

لوله ها مایع را منتقل می کند و معمولاً از ترکیبات لاستیکی و پلاستیک ساخته شده است. بسیار مهم است که لوله در برابر مایعاتی که حمل می کند و در معرض آن قرار دارد مقاومت کند.

تقویت کننده ها شامل الیاف طبیعی و مصنوعی ، سیم ها و کابل ها و تک فیلامنت هستند. آنها به مقاومت شلنگ ها در برابر فشارهای داخلی و خارجی کمک می کنند.

روکش هایی که معمولاً از لاستیک ، پلاستیک و منسوجات ساخته می شوند ، از تقویت کننده ها در برابر محیط محافظت می کنند. آنها در برابر سایش ، مواد شیمیایی ، هوا و ازن مقاومت می کنند.

کوپلینگ ها اتصالات بدون نشتی را به شیلنگ (انتهای کوپلینگ) ایجاد می کنند و شیلنگ را به اجزای مختلف سیستم هیدرولیک متصل می کنند (پایان ترمینال). اکثر کوپلینگ ها دارای دو قسمت ساقه و فرول هستند. ساقه مایع را منتقل می کند ، به شلنگ متصل می شود و یک مهر و موم بین ساقه و شلنگ ایجاد می کند.

فروس به تقویت کننده ها متصل می شود و به عنوان “مهر و موم آب و هوا” برای محافظت از شیلنگ و اتصال از محیط عمل می کند. هر دو به طور معمول از کربن یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و گاهی برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی و شیمیایی ، روکش یا روکش می شوند. کوپلینگ های موجود در بازار شامل طرح های یک و دو تکه است. در نسخه های یک تکه ، ساقه و فرول از قبل چسبیده و یا به صورت یک قسمت به هم چسبیده اند. طرح های دو تکه دارای ساقه ها و فرول های جداگانه ای هستند که با چین خوردگی بهم متصل می شوند.

تعریف نیازمندیها

چندین ویژگی سیستم هیدرولیک وجود دارد که به مهندسان در طراحی شلنگ و کوپل برای کمک به حداکثر عمر مفید کمک می کند: اندازه ، دما ، کاربرد ، مواد و فشار. در اینجا نگاهی به هر یک می اندازیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *