نگهداری پیشگیرانه شیلنگ هیدرولیک

نگهداری پیشگیرانه شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیک جزء اصلی هر سیستم هیدرولیکی هستند و در صورت خرابی همه چیز می تواند متوقف شود.تعمیر و نگهداری شیلنگ هیدرولیک از اهمیت حیاتی برخوردار است و شامل فواصل بازرسی منظم برای تشخیص مشکلات قبل از شروع آنها است.این می تواند شامل بازرسی روکش ها و اتصالات شیلنگ و همچنین جستجوی نشتی و سایر علائم خرابی قریب الوقوع شیلنگ باشد.هرچه روند بازرسی دقیق تر باشد ، تجهیزات شما از اطمینان بیشتری برخوردار می شوند.

مزایای نگهداری پیشگیرانه

همیشه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای شیلنگ های هیدرولیکی و به طور کلی تجهیزات بهتر است.یک دلیل این است که مشکلات تجهیزات شما قبل از خرابی و تأثیر منفی قابل توجه بر روی سیستم ، شناسایی می شوند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به معنی خرابی کمتر غیرمنتظره قطعه و سیستم است.توجه به تعمیر و نگهداری همچنین امید به زندگی تجهیزات را افزایش می دهد و ارزش اقتصادی آن را به حداکثر می رساند ، در حالی که خطرات ایمنی برای پرسنل را به حداقل می رساند.

سرانجام ، نگهداری پیشگیرانه هزینه های تعمیر و خرید تجهیزات غیرضروری را کاهش می دهد.عدم توجه به مراقبت های منظم پیشگیرانه می تواند تصمیمی گران قیمت باشد.

بازرسی شیلنگ هیدرولیک

چه زمان شیلنگ های هیدرولیک را بازرسی کنید

بخشی از برنامه نگهداری پیشگیرانه شیلنگ هیدرولیک شامل بازرسی منظم است.تجهیزات ثابت باید هر سه ماه یکبار بررسی شوند.با این حال ، عوامل دیگری نیز ممکن است وارد عمل شوند.به عنوان مثال ، شیلنگ های درگیر با تجهیزات حیاتی یا دمای کار شدید باید مرتباً بازرسی شوند.

علائم هشدار دهنده اولیه خرابی شیلنگ هیدرولیک

یک تکنسین باتجربه از علائم هشدار دهنده اولیه خرابی قریب الوقوع آگاه است و می داند چگونه این مسئله را حل کند.خوشبختانه ، علائم هشدار دهنده زیادی برای خرابی شیلنگ هیدرولیکی وجود دارد.تکنسین ها به عنوان بخشی از یک روال بازرسی ، روکش ها و اتصالات شیلنگ و علائم نشتی را بررسی می کنند و مسیریابی شیلنگ را نیز بررسی می کنند.

خرابی اتصالات شیلنگ هیدرولیکی

در حین نگهداری پیشگیرانه ، اتصالات شیلنگ نیز به دقت بررسی می شوند.ترک ، خوردگی و سایر آسیب های اتصال دهنده ها به طور حتم منجر به نشتی می شود و هرچه این مسائل بیشتر مورد غفلت واقع شوند ، شدت خرابی و تعمیرات بیشتر می شود.وقتی شلنگ ها خیلی محکم کشیده شده اند ، ممکن است از اتصالات ترکیده شوند ، اما یک بازرسی دقیق می تواند این مشکل را قبل از وقوع برطرف کند.

بازرسی خوب شلنگ همیشه شامل بررسی نشتی در خود شیلنگ و همچنین اتصالات است.نشت را اغلب می توان با جستجوی گودال ها ، مناطق کثیف روی شیلنگ ها یا تجهیزات و میزان کم مایعات تشخیص داد.

توجه داشته باشید که نشت همچنین می تواند به صورت حباب حاوی مایعی روی درپوش شلنگ ظاهر شود که نیاز به تعویض فوری دارد.سرانجام ، نشت می تواند منجر به ترکیدن شلنگ شود.

تعمیر شیلنگ هیدرولیک

تکنسین ها هنگام بازرسی شیلنگ ، همچنین مسیریابی شیلنگ را برای مشکلات احتمالی بررسی می کنند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شیلنگ های پیچ خورده
  • خم شدن شیلنگ
  • شیلنگ هایی که به قطعات فلزی یا یکدیگر می مالند.

این موارد به طور بالقوه می توانند منجر به خرابی فاجعه بار سیستم شوند و باید بلافاصله تغییر مسیر داده و جایگزین شوند.

از پس انداز هزینه گرفته تا حمایت از کارگران ، هر سازمانی می تواند از یک برنامه نگهداری پیشگیرانه جامع سود کسب کند.همانطور که می دانید ، شیلنگ ها فقط قسمت کوچکی از تجهیزات و ماشین آلات هیدرولیک هستند ، اما در صورت عدم نگهداری می توانند دلیل بزرگترین مشکلات و همچنین آسیب جدی باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *