شیلنگ صنعتی 

هر آنچه می خواهید درباره شیلنگ صنعتی بدانید

شیلنگ صنعتی

مجموعه یاوران صنعت به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیلنگ های صنعتی، مفتخر است محصولات خود را با میزان دوام و کیفیت بسیار بالا در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد. شیلنگ های صنعتی که توسط این مجموعه تولید می شوند، در برابر عوامل محیطی و تغییرات دما بسیار مقاوم هستند. مشتری مداری، کیفیت و قیمت های مناسب از اهداف اصلی مجموعه یاوران صنعت می باشد.

با توجه به این که کلیه ی شیلنگ های صنعتی توسط مجموعه یاوران صنعت به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش می رسند، محصولات این مجموعه از قیمتی بسیار مناسبی برخوردار می باشد. کیفیت بسیار بالای محصولات مجموعه یاوران صنعت باعث شده است تا روز به روز بر تعداد متقضایان برای خریداری شیلنگ های صنعتی از این مجموعه افزایش یابد. جهت ثبت سفارش انواع شیلنگ های صنعتی بسته به نیاز صنایع خود و همچنین میزان بودجه ای که دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. تیم مشاوره مجموعه یاوران صنعت به شما عزیزان کمک می کنند تا خریدی هوشمندانه ای داشته باشید.

شیلنگ صنعتی

تولید شیلنگ صنعتی

مجموعه یاوران صنعت توانسته است با به کارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده در کنار تجهیزات بسیار پیشرفته و به روز، انواع شیلنگ های صنعتی را مطابق با استانداردهای جهانی تولید و روانه بازار کند. این مجموعه قابلیت تولید شیلنگ هیدورلیک، ضد سایش و ضد حرارت را در رنگ بندی های متنوع دارد. شیلنگ های صنعتی تولید شده توسط مجموعه یاوران صنعت از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار می باشد، این امر باعث می شود تا در صورت استفاده مداوم از آن ها در گذر زمان، سطح آن ها ترک نخورد و دچار خرابی نشوند. شیلنگ های صنعتی ارائه شده توسط مجموعه یاوران صنعت قابلیت رقابت با محصولات موجود در بازار را دارند.

لایه های بیرونی شیلنگ های صنعتی توسط این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که گرما و حرارت را به دست کاربر منتقل نمی کنند. جنس لایه های داخلی به کار رفته در شیلنگ های صنعتی به گونه ای می باشد که به وسیله آن ها می توانید انواع مواد اسید، گازها، مشتقات نفتی، بخار و سایر موارد دیگر را بدون نگرانی منتقل کنید.

فروش شیلنگ های صنعتی

شیلنگ های صنعتی که توسط مجموعه یاوران صنعت به فروش می رسند، در برابر کشش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. انواع شیلنگ های صنعتی را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت از مجموعه یاوران صنعت بخواهید.

به لطف محصولات درجه یک و استانداردی که توسط مجموعه یاوران صنعت طراحی و تولید شده و به فروش می رسد، این مجموعه توانسته است در میان انواع مراکز فروش شیلنگ صنعتی، به جایگاه ویژه ای دست پیدا کند. کادر متخصص این مجموعه همواره در تلاش هستند تا با به روز کردن دانش فنی خود، بتوانند محصولاتی با کیفیت و طول عمر بالا را تولید کنند.

فروش شیلنگ های صنعتی

خرید شیلنگ صنعتی

امروزه شیلنگ های صنعتی به دلیل طراحی که در آن ها به کار رفته است، قابل استفاده در صنایعی از جمله نفت و گاز، کشتی سازی، صنایع دفاع، صنایع شیمیایی، معادن و سایر موارد دیگر را دارند. با استفاده از این دسته از محصولات می توانید انواع مایعات را با فشارهای کاری بسیار بالا بدون مشکل منتقل کنید. شما عزیزان می توانید انواع شیلنگ های صنعتی را در تعداد نامحدود از مجموعه یاوران صنعت سفارش دهید.

در زمان خرید شیلنگ های صنعتی حتما به سطح مقطع آن ها و تعداد سیم هایی که داخل آن ها به کار رفته است، دقت کنید. با انتخاب بهترین نوع شیلنگ های صنعتی و استفاده از آن ها، در سالیان طولانی تغییر شکل نخواهند داد.

قیمت شیلنگ های صنعتی

قیمت شیلنگ های صنعتی بسته به نوع طراحی و جنسی که در آن ها به کار رفته است، متفاوت می باشد. هر چقدر میزان متراژ و ضخامت شیلنگ های صنعتی بیشتر باشد، به طبع قیمت خرید آن ها نیز افزایش می یابد. مراکزی که در زمینه تولید شیلنگ های صنعتی فعالیت می کنند، ممکن است از متریال و مواد اولیه متفاوتی برای تولید هر یک از آن ها استفاده کنند. این امر باعث ایجاد قیمت های متفاوتی در بازار شده است. نوسانات قیمت خرید شیلنگ های صنعتی در بازار، امری کاملا طبیعی می باشد، از این جهت قبل از این که اقدام به خرید این دسته از محصولات کنید، بهتر است از قیمت های به روز آن مطلع شوید. متنوع ترین شیلنگ های صنعتی را با تعرفه های بسیار منصفانه از مجموعه یاوران صنعت خریداری کنید.

قیمت شیلنگ های صنعتی

انواع شیلنگ صنعتی

بسته به نحوه تولید شیلنگ های صنعتی، نوع کاربری و نحوه عملکرد آن ها متفاوت می باشد. به طور کلی می توان شیلنگ های صنعتی را به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

  • شیلنگ ضد سایش

در تولید شیلنگ ضد سایش از لاستیک های مصنوعی استفاده می شود، این امر باعث می شود خاصیت ارتجاعی شیلنگ تا مقدار قابل توجهی افزایش یابد. طراحی این نوع شیلنگ به گونه ای می باشد که می توانند سیالات را بدون افت فشار در مسافت های طولانی منتقل کنند. نوع متریالی که در شیلنگ های ضد سایش به کار رفته است، باعث شده است تا آن ها در برابر خوردگی نیز مقاوم باشند. بسته به نیاز خود می توانید این نوع محصولات را در تعداد لایه و ابعاد متفاوت از مجموعه یاوران صنعت سفارش دهید.

  • شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیکی یک نمونه از بهترین شیلنگ های صنعتی موجود در بازار می باشند که قابل استفاد در دمای بین 200 تا 300 درجه فارنهایت را دارند. این نوع شیلنگ فشار قوی در برابر شرایط محیطی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. اغلب جنس، سایز و فشار کاری شیلنگ های هیدرولیکی در لایه ی خارجی آن ها هک شده است، در زمان خرید آن ها حتما به این موضوع توجه کنید.

  • شیلنگ های اسید

همان طور که از نام این نوع شیلنگ صنعتی مشخص است، آن ها در مجاورت با مواد اسیدی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشند. از شینگ های ضد اسید اغلب در محیط های آزمایشگاهی و در صنایع شیمیایی استفاده می شود.

  • شیلنگ گاز

برای انتقال گازهای فشرده می توانید از این نوع شیلنگ صنعتی استفاده کنید. طراحی به کار رفته در این محصول به گونه ای می باشد که اجازه وارد شدن و یا خارج شدن مولکول های گاز را از سطح خود، نمی دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا انواع شیلنگ های صنعتی از جمله شیلنگ های هوا، بنزین، آب، مواد غذایی و غیره نیز در بازار موجود می باشند.

مشخصات شیلنگ صنعتی

جنس لایه هایی که در داخل و خارج از شیلنگ های صنعتی به کار می رود، تاثیر بسیار زیادی در دوام و طول عمر آن ها دارد. شما عزیزان باید بسته به محیطی که قصد استفاده از شیلنگ ها را دارید، انواع شیلنگ های صنعتی را سفارش دهید.

شیلنگ یک ظرف قابل انعطاف و غالبا تقویت شده است که برای انتقال مایعات از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود. شیلنگ صنعتی طیف گسترده ای از خطوط انتقال مایع را شامل می شود، از جمله خطوط جریان مایعات و گازها در برنامه های پنوماتیک، هیدرولیکی و همچنین استفاده های تخصصی در صنایع سنگین مانند معدن، ژئوتکنیک و ساخت و ساز. مشاوره با تولید کنندگان شیلنگ در مورد کاربردهای خاص آن ضروری می باشد.

ساخت و ساز

شیلنگ ها با استفاده از سه قسمت اساسی ساخته می شوند:

  1. یک  لوله پلاستیکی یا لاستیکی یا پوشش داخلی که با مایع تماس دارند.
  2. یک بدنه یا لاشه پارچه ای، پلاستیکی یا فلزی که ساختار شیلنگ را برای مقاومت در برابر فشارهای داخلی و خارجی تقویت می کند.
  3. لاستیک، پلاستیک، فلز و یا پارچه  پوشش که در برابر آسیب ناشی از سایش، سایش، و محیط زیست محافظت می کند.

اگرچه تعداد بی شماری از طرح های خاص شیلنگ برای کاربردهای مختلف وجود دارد، اما چهار نوع اصلی ساخت شیلنگ در صنعت وجود دارد:

شیلنگ عمودی بافته شده – کل طول شیلنگ در یک عمل برای انعطاف پذیری خوب، مقاومت در برابر پیچ خوردگی بالا و مقاومت کششی عالی خوب می شود.

شیلنگ مارپیچی – شیلنگ توسط دستگاه با تقویت سیم ساخته می شود به طوری که هر لایه در یک زاویه مشخص قرار می گیرد. این امکان را برای انعطاف پذیری شدید، مقاومت بالا و حداکثر ثبات ابعادی فراهم می کند.

شیلنگ اسکرو مارپیچی دستی – شیلنگ با دست ساخته می شود و تحت فشار وارد شده از خارج بهبود می یابد. این شیلنگ ها با تغییرات گسترده ای در اندازه ها، ساختارها و مواد، با توجه به نیازهای خاص ساخته می شوند.

شیلنگ بافتنی – شیلنگ از یک لوله بدون درز با یک ژاکت پارچه ای بدون درز بافته شده برای تقویت تشکیل شده است. این شیلنگ ها بسیار انعطاف پذیر، سبک، مقاوم در برابر خرد شدن و پیچ خوردگی هستند و تحت فشار طول آن ها تغییر نمی کند.

اندازه

سایز بندی اساسی ترین عامل در انتخاب شیلنگ صنعتی است. مشخصات اندازه برای شیلنگ صنعتی شامل قطر داخلی، قطر خارجی و طول است.

قطر داخلی 

قطر داخلی (ID) دهانه فضای خالی در سطح مقطع شیلنگ دایره ای است. مهمترین عامل در اندازه گیری شلنگ است، زیرا بر سرعت جریان مایع درون شیلنگ تأثیر می گذارد. یک شیلنگ با شناسه بزرگ منجر به کندی عملکرد سیستم می شود . در حالی که شناسه با اندازه کم می تواند باعث افت فشار بیش از حد، نشت و آسیب به سیستم شود.

اندازه های شیلنگ و اتصالات با استفاده از شماره های فاصله یا اندازه خط فاصله تعیین می شوند. شماره اندازه را در شانزدهم اینچ مشخص می کند (یعنی -03 برابر 3/16 “است) به غیر از SAE 100R5 شیلنگ حمل و نقل و مبرد.

نمودار زیر مرجع شماره های فاصله و اندازه شیلنگ مربوطه را در اینچ ارائه می دهد.

شیلنگ حمل و نقل و مبرد همه به جز شیلنگ حمل و نقل و مبرد
میلی متر اینچ میلی متر اینچ داش شماره
5 16/3 -3
5 16/3 6.3 1/4 -4
6.3 1/4 8 16/5 -5
8 16/5 10 8/3 -6
10 13/32 12.5 1/2 -8
12.5 1/2 16 8/5 -10
16 8/5 19 3/4 -12
22 7/8 25 1 -16
29 1-1 / 8 31.5 1-1 / 4 -20
35 1-3 / 8 38 1-1 / 2 -24
46 1-13 / 16 51 2 -32
60 2-3 / 8 63 2-1 / 2 -40
76 3 -48

قطر خارجی 

قطر خارجی (OD) کل دهانه سطح مقطع شیلنگ، از جمله لوله داخلی، آرماتور و پوشش خارجی را اندازه گیری می کند. تفاوت بین OD و ID ضخامت دیواره شیلنگ را نشان می دهد. قطر بیرونی برای اندازه گیری شیلنگ صنعتی در اتصالات و اجزای سیستم مناسب مهم است.

طول 

طول شیلنگ صنعتی حداکثر رسیدن آن را بین نقاط انتهایی تعریف می کند. افزایش طول می تواند افت فشار در سیستم را نیز افزایش دهد، زیرا طول شیلنگ تابعی از دست دادن سر در اثر اصطکاک است.

مشخصات عملکرد:

مهمترین مشخصات عملکرد برای انتخاب شیلنگ صنعتی درجه حرارت و درجه فشار است.

درجه حرارت 

درجه حرارت شیلنگ باید هر دو دما را برآورده یا از آن فراتر رود. کارکردن یک شیلنگ در دمای بالاتر یا کمتر از محدوده نامی آن می تواند عمر مفید آن را کاهش دهد. و تعدادی از اثرات سو verse دیگر بر عملکرد (مانند از دست دادن انعطاف پذیری ، ترک خوردگی) داشته باشد. نوع رسانه منتقل شده نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا مایعات مختلف می توانند اثرات تغییر دما بر روی شیلنگ را کاهش یا کاهش دهند.

درجه حرارت شیلنگ صنعتی

فشار 

درجه فشار، نیرو را در واحد سطح قابل اعمال بر روی شیلنگ یا ظرف در هنگام کار تعریف می کند که معمولا بر حسب پوند بر اینچ مربع (psi) اندازه گیری می شود. حداکثر فشار کاری مورد نیاز شیلنگ باید هم بر اساس فشار کار سیستم و هم فشار و جهش زیاد تعیین شود. حداکثر فشار کاری منتشر شده در شیلنگ باید برابر یا بیشتر از حداکثر فشار سیستم و فشارهای اضافی یا اوج فشارهای گذرا در سیستم باشد. اغلب برای اطمینان از قابلیت اطمینان و عملکرد ایمن، حداکثر فشار کاری براساس فاکتور ایمنی طراحی درجه بندی می شود (به عنوان مثال 2: 1 ، 4: 1).

نکته انتخاب: حداکثر فشار کاری سیستم مونتاژ شیلنگ براساس درجه فشار ضعیف ترین جز در سیستم درجه بندی می شود. به عنوان مثال، اگر شیلنگ دارای فشار فشار 7،500 psi باشد اما اتصالات اتصال سریع دارای فشار 4500 psi باشد، میزان فشار برای مجموعه 4،200 psi است.

مجموعه های شیلنگ خلا V و شیلنگ همچنین ممکن است دارای حداقل فشار یا حداکثر خلا باشند. این ها حداقل فشار خلا را که می توان در حین استفاده از خلا در شیلنگ حفظ کرد تعریف می کنند.

سازگاری رسانه ای

برای عملکرد موثر، اطمینان از سازگاری شیلنگ با رسانه ای که منتقل می شود، مهم است. این امر شامل سازگاری با لوله داخلی، پوشش، اتصالات شیلنگ و حلقه های O مجموعه شیلنگ است. ناسازگاری می تواند منجر به خوردگی، سایش، آلودگی و سایر مشکلات شود که عملکرد  ایمنی و عمر مفید شیلنگ را کاهش می دهد.

از نمودارهای مقاومت شیمیایی می توان به عنوان راهنما برای تعیین سازگاری مواد شیلنگ با مایعات و مواد شیمیایی مختلف استفاده کرد. برخی از رسانه ها ویژگی های خاصی دارند که آن ها را برای نوع خاصی از طرح یا ماده شیلنگ مناسب می کند.

هوا – شیلنگ ها اغلب به ذرات ریز موجود در هوا و پوشش های دیواری که در صورت وجود در برابر مه پاشش روغن مقاومت می کنند، به مقاومت در برابر سایش نیاز دارند.

چسب ها ، درزگیرها یا پوشش ها – شیلنگ هایی که چسب، مهر و موم یا پوشش دارند،به دلیل خاصیت غلیظ و چسبناک مایعات، اغلب باید در برابر تغییرات دما (گرم شدن) مقاومت کنند.

مواد شیمیایی – شیلنگ هایی که مواد شیمیایی واکنشی، قلیایی یا اسیدی دارند، باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شوند.

مایع خنک کننده یا مبرد – شیلنگ هایی که مایع خنک کننده یا مبرد را حمل می کنند باید بتوانند درجه حرارت بالا یا پایین را تحمل کنند. بدون این که آسیب ببینند یا نقص دائمی مانند ترک خوردگی یا سفتی داشته باشند. همچنین ممکن است عایق بندی نسبتا مناسبی برای این شیلنگ ها باشد.

روغن و سوخت – شیلنگ هایی که مواد فرار مانند روغن و سوخت را حمل می کنند باید در برابر گاز، ضد انفجار و در برابر شعله مقاوم باشند تا احتمال احتراق را کاهش دهند.

جامدات و ذرات – شیلنگ هایی که دوغاب های جامد و ذرات معلق یا مواد خشک را حمل می کنند باید در برابر سایش مقاوم باشند.

بخار – شیلنگ هایی که بخار را حمل می کنند باید بتوانند دماهای بالا را تحمل کنند. ساختار انواع شیلنگ لاستیکی می تواند به شدت تحت تأثیر بخار در دمای بالا قرار گیرد. بنابراین هنگام انتخاب شیلنگ مناسب باید درجه حرارت کارکرد را به دقت در نظر گرفت. همچنین ممکن است عایق بندی نسبتا مناسبی برای این شیلنگ ها باشد.

آب – شیلنگ هایی که آب را حمل می کنند باید در برابر زنگ زدگی مقاوم باشند.

برنامه ها و ویژگی ها

اغلب شیلنگ های صنعتی برای کاربردهای خاص درجه بندی یا ساخته می شوند. برخی از انواع شیلنگ استاندارد برای کاربردهای خاص عبارتند از:

شیلنگ هوا یا پنوماتیک – این شیلنگ ها در سیستم های پنوماتیک و کنترل ها یا به عنوان خطوط تأمین دستگاه ها و ابزارهای پنوماتیک استفاده می شود. شیلنگ های پنوماتیک باید در این شرایط بتوانند در فشارهای بالا کار کنند و در برابر گاز تنگ باشند.

شیلنگ هیدرولیک  از این شیلنگ ها در انواع سیستم های هیدرولیک صنعتی استفاده می شود. شیلنگ های هیدرولیک دارای فشار بسیار بالایی هستند که برای ابزار و تجهیزات هیدرولیکی پرقدرت مورد نیاز است.

برای سایر موارد استاندارد کمتر ، شیلنگ ها باید براساس ویژگی های مورد نیاز برای برنامه انتخاب شوند.

گزینه های ساخت

شیلنگ ها ممکن است به روش های مختلفی ساخته شوند، که هر کدام مناسب بودن برای کاربردهای مختلف را فراهم می کند.

مفصلی – بخش های شیلنگ سفت و سخت اغلب با “اتصالات” ساخته می شوند که می توانند چرخش، موقعیت یا مفصل داشته باشند. این محصولات غالباً در مواردی که باید تخلیه شیلنگ هدف قرار داشته باشد مانند تحویل مایع خنک کننده به قطعه کار ، مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم پیچ – شیلنگ برای انعطاف پذیری و کشش پیچ خورده است و باعث می شود آن قابل انبساط و ذخیره سازی نسبتاً آسان باشد.

موج دار – شیلنگ شامل راه راه، چین یا پیچ خوردگی مارپیچی برای افزایش انعطاف پذیری و ظرفیت فشرده سازی و کشیدگی است.

ضد خرد شدن – شیلنگ ها برای مقاومت در برابر خرد شدن یا ریزش ناشی از نیروهای خارجی طراحی شده اند. این برای برنامه هایی که قطع جریان یا پیچ خوردگی قابل تحمل نیستند مهم است.

Lay-flat – شیلنگ تخت خوابیده به صورت پیش فرض در صورت پر نشدن از مایع، به یک ساختار صاف، فرورفته (نه سخت) طراحی شده است. این ویژگی باعث راحتی ذخیره شیلنگ و انعطاف پذیری و اغماض بیشتر در هنگام کار می شود.

تقویت شده – شیلنگ های تقویت شده با نوعی تقویت کننده ساخته می شوند که مقاومت بیشتری ایجاد می کند. سبک های تقویت کننده شامل پارچه بافته شده ، مفتول سیم ، مارپیچ سیم و بسیاری دیگر از طرح ها در پیکربندی های لایه یا لایه است.

امکانات

شیلنگ ها ممکن است دارای ویژگی های طراحی باشند که برای برخی از برنامه های کاربردی ضروری است.

ضد استاتیک – شیلنگ ها رسانا یا نیمه رسانا هستند تا از تجمع الکتریسیته ساکن جلوگیری کنند.

مقاوم در برابر شعله – شیلنگ ها برای حفظ یکپارچگی خود در حضور شعله یا آتش ساخته می شوند.

ضد انفجار – شیلنگ های ضد انفجار برای مقاومت در برابر انفجار داخلی گاز ، بخار یا گرد و غبار ساخته شده اند. چندین امتیاز ضد انفجار توسط آزمایشگاه های Underwriter (UL) کنترل می شود.

استانداردها

طیف گسترده ای از استانداردهای صنعت وجود دارد که الزامات خاصی را برای ساخت و عملکرد خواص شیلنگ های مورد استفاده در زمینه های مربوطه تعیین می کند. این استانداردها شامل SAE (جامعه مهندسان خودرو) ، EN (هنجار اروپا) ، DIN (Deutsche fur fur Normung) ، ISO (سازمان بین المللی استاندارد) است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *