اجزای تشکیل دهنده سیستم های هیدرولیک

اجزای تشکیل دهنده سیستم های هیدرولیک

مقدمه

در این مقاله در مورد سیستم های هیدرولیک و اجزای تشکیل دهنده آنها صحبت خواهیم کرد.لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید ، امید است پس از خواندن این مقاله اطلاعات کامل و مفیدی در این زمینه کسب کنید.

سیستم های هیدرولیکی ، سیستم های باورنکردنی هستند که می توانند در انجام کارهای بزرگی به ما کمک کنند که انجام کارهای کوچک تر از آن با دقت باورنکردنی ، حتی برای ارتشی از مردم دشوار است.مهم نیست که کار بزرگ یا کوچک باشد ، این سیستم ها از اجزای اساسی یکسانی برخوردار هستند.برای ایجاد حرکت از اجزای سیستم هیدرولیک استفاده می شود.

سیستم های هیدرولیک در همه جا در سیستم های مکانیکی وجود دارند و از انواع مختلفی از اجزای استاندارد ساخته شده اند.با اجزای مناسب و کاملاً طراحی شده ، سیستم هیدرولیک باید حداقل گرما تولید کند (اتلاف انرژی) و با حداقل تعمیر و نگهداری کار کند.در ادامه برخی از اجزای اصلی را که یک سیستم هیدرولیک را تشکیل می دهد ، بررسی خواهیم کرد.

اجزای سیستم های هیدرولیک

هر سیستم هیدرولیکی از یک پمپ هیدرولیک برای تحت فشار قرار دادن سیال کار و حرکت آن در اطراف سیستم استفاده می کند.از طریق یک سری شیرآلات و شیلنگ ها ، مایع هیدرولیکی به مکانیزم های کاری خاصی که اپراتور انتخاب می کند ، ارسال می شود و فشار هیدرولیکی نیرویی را که برای انجام کار استفاده می شود ، ایجاد می کند.

سیال هیدرولیکی ، سیالی است که تحت فشار قرار گرفته و نیرو را از پمپ به سایر قطعات منتقل می کند.مایع هیدرولیک به سادگی یک روغن سبک است که دارای چند ماده افزودنی است تا از از ساییده شدن و خوردگی هر یک از اجزای دیگر جلوگیری کند.

سیستم های هیدرولیک همه از اجزای اساسی یکسانی تشکیل شده اند:

مخزن – مخزن مایع هیدرولیک را ذخیره می کند و از آن در برابر آلودگی محافظت می کند.

پمپ هیدرولیک – برای تأمین فشار ، هر سیستم باید پمپ داشته باشد.به عبارتی دیگر پمپ هیدرولیک ، انرژی هیدرولیکی را ایجاد می کند.پمپ (مسلماً) مهمترین قسمت هر سیستم هیدرولیکی است.در پمپ ، انرژی مکانیکی ایجاد شده در اثر فشرده سازی سیال به انرژی هیدرولیکی منتقل می شود.پمپ هیدرولیکی بسته به نوع کاربرد می تواند یکی از انواع مختلف باشد.پمپ های متداول پمپ های پیستونی ، پمپ های پره ای و پمپ های دنده ای.

سیستم های هیدرولیکی و اجزای آنها

شیرها – شیرها نیز برای این نوع سیستم ها بسیار مهم هستند ، زیرا بدون آنها ، مایع با انرژی فعلی هیچ جهتی نخواهد داشت.شیرها ها برای باز و بسته کردن راه های عبور در سیستم هیدرولیک کار می کنند تا مایع بتواند به محرک ها برسد.

شیلنگ ها فشار را از پمپ به موتورها منتقل می کنند و شیرآلات فشار را به سمت قطعه صحیح هدایت می کنند.

شیر تخلیه فشار با افزایش فشار ، بیش از حد تعیین شده ، شیر تخلیه کننده فشار ، فشار سیستم را زیر حداکثر سطح حفظ می کند.شیرهای بسیار دیگری نیز در این سیستم ها وجود دارد از جمله شیرهای کنترل جهت.

فیلترها – فیلترها یکی دیگر از اجزای مهم در هر سیستم هیدرولیکی هستند.فیلترها از ورود آلاینده ها به سیستم هیدرولیک جلوگیری می کنند.

محرک های انرژی

اینها اجزای نهایی هر سیستم هیدرولیکی هستند.با کمک محرک ها ، سیستم های هیدرولیکی می توانند انرژی را از یک نقطه به نقطه دیگر جابجا کنند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت یاوران صنعت فولاد سپاهان ارتباط برقرار کنید.این مجموعه در زمینه طراحی و ساخت انواع شیلنگ از جمله شیلنگ ضد سایش ، شیلنگ ضد حرارت ، شیلنگ هیدرولیک و غیره فعالیت می کند و آمادگی خود را برای تامین انواع شیلنگ صنعتی برای شرکت های مختلف اعلام میدارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *